Novosti

10.09.2018

Novi Volvo autonomni koncept nazvan 360c: zašto biste leteli kada se možete voziti?

Zamislite svet u kome možete putovati na velike udaljenosti bez potrebe za aerodromima. Svet u kome možete izbeći bezbednosne kontrole, sate čekanja i stajanja u redovima, bučne i skučene putničke avione. Šta biste uradili ako biste umesto toga imali svoju privatnu prvorazrednu kabinu koja bi vas vozila od vrata do vrata?

 

Predstavljamo viziju budućnosti autonomnog putovanja koju je Volvo predstavio kroz svoj novi Volvo 360c koncept, holističku viziju budućnosti putovanja koja je autonomna, električna, povezana i sigurna. Ova vizija će možda otvoriti nova tržišta za razvoj kompanije Volvo Cars, na primer u nacionalnoj avionskoj putničkoj industriji koja vredi nekoliko milijardi dolara.

 

Osnova 360c koncepta je u potpunosti autonoman električni automobil bez čoveka kao vozača. Koncept uveliko iskorišćava slobodu stvorenu nedostatkom upravljača i motora sa unutrašnjim sagorevanjem te tako omogućava potpuno novu viziju tradicionalnog razmeštaja putnika u dva ili tri reda.

 

360c donosi četiri mogućnosti korišćenja autonomnih vozila – okruženje za spavanje, mobilnu kancelariju, dnevni boravak i prostor za zabavu – svaki od njih donosi revolucionaran pogled na način na koji ljudi putuju. Ovaj koncept takođe predstavlja potencijalni globalni standard o tome kako autonomna vozila mogu sigurno komunicirati sa drugim učesnicima u saobraćaju.

 

“Poslovanje će se promeniti u dolazećim godinama i Volvo bi trebao predvoditi tu promenu u našoj industriji,“ izjavio je Håkan Samuelsson, predsednik i izvršni direktor Volvo Cars kompanije. “Autonomna vožnja će nam omogućiti da preduzmemo sledeći korak u bezbednosti, ali isto tako stvoriti nove uzbudljive poslovne modele i omogućiti korisnicima da provedu vreme unutar automobila radeći ono što žele.”

 

Koncept 360c predstavlja potencijalnog unosnog konkurenta kratkotrajnim avionskim putovanjima. Radi se o industriji vrednoj nekoliko milijardi dolara koja se sastoji od aviokompanija, proizvođača aviona i drugih pružaoca usluga. Ovaj koncept bi posebno ponudio alternativni način putovanja na kraćim rutama gde je udaljenost između polazišta i odredišta manja od 300 kilometara.

 

 

 

Primera radi, u SAD prošle godine je preko 740 miliona putnika bilo na domaćim letovima, a ta industrija donosi milijarde dolara prihoda. Nekoliko prometnih domaćih avio ruta kao što su Njujork-Vašington, Hjuston-Dalas i Los Anđeles-San Dijego zahtevaju više vremena od putovanja automobilom, pogotovo kada gledamo na vreme potrebno za putovanje do aerodroma, bezbednosne provere i čekanja.

 

“Domaći letovi zvuče odlično kada kupite kartu, ali u stvarnosti to uopšte nisu. 360c koncept predstavlja potpuno novi pogled na industriju,“ izjavio je Mårten Levenstam, viši potpredsednik kancelarije za korporativnu strategiju Volvo Cars kompanije. “Spavaća kabina pruža vam vrhunsku udobnost i mirno putovanje kroz noć pa se možete probuditi sveži na željenom odredištu. Zahvaljujući ovom konceptu mogli bismo konkurisati vodećim svetskim proizvođačima aviona.“

 

Koncept 360c, osim potencijalnih novih kupaca, takođe donosi određene posledice za budućnost putovanja, gradskog planiranja, infrastrukture i uticaj na okolinu modernog društva. Ovaj koncept ne donosi samo novu viziju putovanja, već i kako ljudi održavaju vezu sa prijateljima i porodicom dok su u pokretu i kako mogu uštedeti na vremenu dok putuju gradovima budućnosti.

 

“Koncepti autonomnih vozila često znaju postati samo izložbeni primerci tehnologije umesto vizije na koji bi se način trebali koristiti,“ izjavio je Robin Page, viši potpredsednik sektora za dizajn u Volvou. “Međutim Volvo je brend orijentisan na čoveka. Fokusiramo se na svakodnevne živote naših klijenata i načine na koje ih možemo poboljšati. Koncept 360c je sledeći korak u ovom pristupu.“

 

Koncept 360c je prvi namerni korak prema širokoj raspravi o potencijalima autonomne tehnologije vožnje i promenama u društvu koje može uzrokovati.

 

“Kada su se braća Rajt vinula u nebo 1903. godine, nisu imali pojma kako će izgledati moderna vazdušna putovanja,“ izjavio je Mårten Levenstam. “Mi ne znamo što donosi budućnost autonomne vožnje, ali svakako znamo da će imati dubok uticaj na način na koji ljudi putuju, kako dizajniramo svoje gradove i kako koristimo infrastrukturu. Koncept 360c je početna tačka nakon koje će uslediti brojne ideje i odgovori kroz koje ćemo naučiti više.“

 

 

Opisi i informacije unutar ove objave za medije odnose se na međunarodnu ponudu Volvo vozila. Opisane karakteristike mogu biti opcione. Specifikacije vozila mogu se razlikovati zavisno od države i podložne su promenama bez prethodne najave.

 

 

-------------------------------

 

Volvo Cars Grupa u 2017

Za 2017. finansijsku godinu, Volvo Car Group zabeležila je operativni profit od 14,061 MSEK (11,014 MSEK u 2016). Prihodi u pomenutom periodu iznosili su 210,912 MSEK (180,902 MSEK). Globalna prodaja za kompletnu 2017. godinu iznosila je rekordnih 571,577 automobila, što je povećanje od 7.0 procenata u odnosu na 2016. Rezultati nagoveštavaju sveobuhvatnu transformaciju finansija i funkcionisanja Volvo Cars poslednjih godina, pozicionirajući kompaniju za sledeću fazu rasta.

 

O Volvo Cars Grupi

Volvo je operativan od 1927. godine. Danas je Volvo Cars jedan od najpoznatijih i najpoštovanijih automobilskih brendova na svetu sa prodajom od 571.577 automobila u 2017-oj plasiranih u oko 100 zemalja. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) iz Kine od 2010. godine. Činio je deo Švedske Volvo grupe do 1999. godine, kada je kompaniju kupio Ford Motor Company iz SAD. Godine 2010. Volvo Cars preuzima Geely Holding.

 

U 2017, Volvo Cars je zapošljavao u proseku približno 38.000 (30.400) zaposlenih sa punim radnim vremenom. Upravna zgrada Volvo Cars, razvoj, marketing i administracija su uglavnom locirane u Getebrugu u Švedskoj. Volvo Cars upravna zgrada za Kinu nalazi se u Šangaju. Glavne fabrike automobila locirane su u Geteburgu (Švedska), Gentu (Belgija), Šengduu i Dakingu (Kina), dok se motori proizvode u Skvodeu (Švedska) i Žangđikaou (Kina), a komponente karoserije u Olofstromu (Švedska).